20
07

Aktywność ruchowa dla dziecka

Aktywność ruchowa – Ruch i obciążanie szkieletu najsilniej regulują pracę komórek kostnych, stymulując kościotworzenie. Ćwiczenia fizyczne zwiększają masę mięśni, co sprzyja wzmacnianiu kości. Swoją przygodę ze sportem dzieci mogą zacząć już w wieku 4 – 5 lat. Jest to najlepszy okres na rozwój fizyczny oraz psychiczny najmłodszych. Młodsze jak i strasze dzieci posiadają ogromne zasoby energii, najlepiej wykorzystać je, w sposób najbardziej korzystny dla zdrowia i prawidłowego rozwoju organizmu.

Aktywność ruchowa: jak dużo potrzebuje jej dziecko?

Aktywność ruchowa dziecka została gruntownie zbadana przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Według jej ustaleń, osoby w wieku od 5 do 17 lat potrzebują następującej „dawki” ćwiczeń:

  • 60 minut dziennie – ćwiczenia muszą być jednak różnorodne, a i wysiłek, który podczas nich się wykonuje, powienien mieć różną intensywność
  • 5 razy w tygodniu dziecko powinno wykonywać przez 30 minut intensywne ćwiczenia, podczas których się zmęczy
  • 3 razy w tygodniu najmłodsi powinni wykonywać 15-minutowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie i poprawiające gibkość.