06
08

Ćwiczenia rozciągające

Stretching – korzyści z ćwiczeń rozciągających

Systematyczne wykonywanie takich oto ćwiczeń pomaga utrzymać prawidłową postawę ciała, poprawia koordynację ruchową i giętkość. Stretching zmniejsza też napięcia mięśni, jest to bardzo dobry sposób na odprężenie.


Ciało dzieci jest gibkie oraz elastyczne co powoduje, że nawet podczas zwykłej zabawy ich mięśnie oraz  stawy pracują wykonując pełny zakres ruchów. Dzieci młodsze od 2 do 5 lat nie muszą ćwiczyć tak dużo jak dzieci starsze ponieważ ich ciało jest dużo bardziej rozwinięte i podatne na ruch.

W wieku od 6-11 lat ruchliwość dzieci starszych zmniejsza się, dlatego właśnie aby zachować prawidłową aktywność fizyczną oraz prawidłowy rozwój kręgosłupa, powinniśmy wprowadzać w ruch rozciąganie. Brak rozciągania przykurczonych mięśni utrwala wady postawy.

Przykładowe ćwiczenia rozciągające dla dzieci :

1.KARK I PLECY – Pozycja stojąca :  Nogi w lekkim rozkroku, tułów pochylamy w przód, dłonie dotykają stopy.
2. KARK I PLECY  – Pozycja : Siad rozkroczny, ręce w górze i wykonujemy skłony skośne.
3.KLATKA PIERSIOWA – Pozycja : leżenie przodem na brzuchu, nogi wyprostowane, ręce zgięte w stawach łokciowych na szerokości barków.
4. UDA (mięsień dwugłowy) – Skłony w przód – Pozycja : Siad z nogami równolegle do siebie, złączonymi w stopach; stopy ustawione do góry.
5. UDA (mięsień czworogłowy) – przyciąganie nogi do pośladka – Pozycja: Stanie na jednej nodze, druga noga ugięta w kolanie.
6. PRZEDRAMIONA  – Pozycja : wyciągamy przed siebie wyprostowaną rękę z dłonią wierzchem do góry, drugą dłonią chwytamy za palce wyciągniętej dłoni i ściągamy do dołu.

S 🙂