03
09

Jak zadbać o odporność dziecka jesienią ?

Organizm dziecka musi być silny, żeby był w stanie zwalczać infekcje zanim na  się rozwiną. Jesień to pora roku, którą wirusy szczególnie lubią. Właśnie dlatego  ważne jest podawanie mu posiłków bogatych w składniki odżywcze, oraz witaminy – w tym przypadku bardzo łatwo o ich niedobór,  ponieważ jesienią dostęp do świeżych owoców i warzyw jest utrudniony.

Dlaczego odporność jest taka ważna?

Odporność to bardzo ważny mechanizm, dzięki któremu nasz organizm jest chroniony przed atakami z zewnątrz. Jesień i zima to pory roku, w których organizm człowieka trudniej niż zwykle radzi sobie z mikroorganizmami chorobotwórczymi.

Dieta na odporność : 

  • Aby wzmocnić odporność u dziecka i u siebie, dodawaj do potraw czosnek i cebulę.
  • W witaminy i minerały bogate są orzechy i ziarna.
  •  Cukier zastąp miodem. Ma on wiele witamin i cennych minerałów. Dodany do gorącej herbaty jest idealnym sposobem na wzmacnianie odporności i przeciwdziałanie przeziębieniom.
  • Warzywa i owoce –  zawierają dużo witaminy C,
  • Dieta powinna zawierać np: cytrusy, pożeczki, marchew, szpinak, pomidory, brokuły.
  • Raz w tygodniu podawaj do jedzenia ryby, które są źródłem dobrych tłuszczy Omega3.

Sport a odporność :

To jedna z podstawowych zasad, które warto wprowadzić w swój dzienny tryb życia, jeśli chcemy, by nasz organizm był silny. Aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem na zachowanie odporności. Pobudza układ immunologiczny do produkcji limfocytów, czyli komórek odpornościowych.

S 🙂